معرفی کتاب‌های منتشر شده از انتشارات علامه کرباسچیان

تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱/۴/۲۲

تعداد بازدید:۲

معرفی کتاب‌های منتشر شده از انتشارات علامه کرباسچیان

در این مطلب معرفی مختصری از کتاب‌های انتشارات علامه کرباسچیان ارائه شده است.



هرچند سال 1382 دفتر زندگی ظاهری علامه بسته شد، اما از آن روز دفتری تازه از اندیشه و تجربه استاد گشوده شد: آثار استاد. از همان زمان تا امروز موسسه فرهنگی علامه کرباسچیان -بنا به وصیت استاد- به گردآوری، تنظیم و نشر کلیه سخنرانی‌ها، نوشته‌ها و دروس اخلاق استاد پرداخته‌است. ثمره این تلاش که با فراز و فرودهایی همراه بوده آثاری است که تا امروز به چاپ رسیده و برخی از آنها به واسطه شیوایی کلام و ژرفای نگاه استاد با اقبال فراوان همراه شده است. 

• وصایای استاد؛ وصیت‌نامه فرهنگی تربیتی استاد، که پس از پیاده‌‌سازی چند جلسه مصاحبه با ایشان به دست خود استاد بازنویسی و اصلاح شده‌است. این کتاب به منزله نقشه راه علامه در فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی است. 

• رسائل استاد 1و2؛ مجموعه نامه‌های استاد به شاگردان و فرزندشان. از این مجموعه بیش از سی هزار جلد عرضه شده است و هم‌چنان مورد اقبال مخاطبین جوان و طالبان رشد معنوی است. 

• در محضر و در مکتب استاد؛ مجموعه سخنرانی‌های تربیتی علامه برای معلمان مدارس و اولیای دانش‌آموزان. از این مجموعه 30 سخنرانی هر کدام در یک مجلد منتشر شده که بیش از سه برابر آن آماده انتشار است. 

• درس‌های استاد؛ محتوای این مجموعه درس‌های اخلاق استاد برای دانش‌آموزان دبیرستان علوی است. از این مجموعه شش جلدی که به ترتیب به سال هفتم دبیرستان تا دوازدهم تعلق دارد، تنها یک جلد منتشر شده‌است. 

• توصیه‌های استاد؛ این کتاب جمع‌آوری بیانات استاد در جلسات ثابت مدیران مدارس علوی، نیکان و احسان است. این جمع یازده سال در منزل ایشان در ده‌ونک برقرار بوده است. 

• روایت استاد؛ پنجاه مصاحبه از پنجاه راوی درباره مشی و منش و اندیشه‌های علامه کرباسچیان است که حدود دویست مصاحبه از این دست تا امروز درباره زندگی و زمانه علامه ضبط شده‌است. 

• حکایات استاد؛ حکایاتی نشانگر امور غیبی و خارق عادت در دنیای مادی است که به توصیه علامه طباطبایی (ره) گردآوری شده است. 

• یادنامه علامه : مجموعه مقالاتی است که در پنجاهمین سالگرد تأسیس مدرسۀ علوی، گردآوری و منتشر شده است. در آغاز این کتاب، زندگی‌نامۀ مرحوم علامه و زمینه‌های تأسیس مدرسۀ علوی نیز چاپ شده است. این زندگی‌نامه مستخرج از مصاحبه‌هایی است که با شخص مرحوم علامه انجام شده است. 

• یادنامه روزبه: مجموعه مقالاتی دربارۀ مرحوم استاد روزبه که شاگردان و یاران ایشان نوشته‌اند. این مجموعه مقالات در پنجاهمین سالگرد تأسیس مدرسۀ علوی منتشر شد. 

• ترجمه آثار: تا کنون کتاب‌ رسائل1 به زبان‌ عربی ترجمه و منتشر شده است. برخی آثار دیگر از جمله رسائل2، حکایات استاد و وصایای استاد به عربی و انگلیسی ترجمه شده اند که ادامه این مسیر نیازمند شبکه ارتباطی گسترده و منابع وسیع‌تری است. 

• کتاب صوتی رسائل1؛ نامه‌های دلنشین این کتاب شنیدنی شده و در دسترس علاقه‌مندان است. 

جهت تهیۀ کتاب‌ها با شمارۀ ۰۹۹۶۱۵۵۵۲۴۶ تماس حاصل فرمایید.  



نظر

«در زیر آسمان هیچ کاری به عظمت انسان‌سازی نیست»

علامه کرباسچیان
شبکه های اجتماعی
رایانامه و تلفن موسسه

info@allamehkarbaschian.ir - ۰۲۱۲۲۶۴۳۹۲۸

All content by Allameh is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. Based on a work at Allameh Institute